Seria TR
Charakterystyka:
- Bardzo mały i lekki filtr typu bypass zaprojektowany do czyszczenia oleju silnikowego. Doskonale nadaje się także do czyszczenia oleju napędowego.
- Skutecznie usuwa wszystkie cząsteczki z którymi nie radzą sobie zwykłe filtry. Usuwa cząsteczki stałe takie jak węgiel i opiłki metalowe, absorbuje wodę, eliminuje osady i inne pozostałości procesu utleniania.
- Niezbędny przy bio-paliwach. Typowe bio-paliwo miesza się z olejem silnikowym tworząc substancje żywiczne, które mogą znacząco skrócić żywotność oleju a nawet uszkodzić silnik. Filtry Triple-R oczyszczają olej, stabilizują jego stan a tym samym eliminują powstawanie substancji żywicznych.
- Obniżają koszty, są łatwe w montażu i konserwacji.
- Dodatkowo, można je stosować w systemach smarowania, przekładniach i urządzeniach z systemem ciśnienia poniżej 6 bar takich jak, wiatraki, skrzynie biegów itp.
Założenia:
Filtr Bypass Triple-R zostaje podłączony bezpośrednio do przewodu głównego silnika a oczyszczony olej wraca do miski olejowej. Dodatkowo filtry typu AL50 i AL100 idealnie sprawdzają się w oczyszczaniu oleju napędowego zwłaszcza w silnikach z wykorzystaniem pompy wysokiego ciśnienia wtrysku paliwa.
Obecnie, dostepne są 3 elementy filtracyjne:
- Seria E – normalne wkłady do oleju silnikowego
- Seria X – wkłady typu „Long Life” ze zwiększoną o 50 % chłonnością wodu i zanieczyszczeń
- Seria D – wkłady przystosowane do pracy przy dużych obciążeniach i w złych warunkach
Firma Triple-R przygotowała także specjalną linię wkładów filtrujących stosowanych w przekładniach wiatraków elektrowni wiatrowych.
Analiza stanu silnika:
Sprawdzanie wierzchniej powierzchni wkładu filtrującego, pozwala określić rodzaj zanieczyszczeń występujących w oleju silnikowym a także stan samego silnika.
Rozwiązania Triple-R dla nowoczesnych silników