Obwodowe oczyszczanie oleju
Doświadczenie pokazuje, iż skuteczna filtracja oleju bezpośrednio przekłada się na oszczędności. Ale w jaki sposób usunąć z oleju wodę, osady oraz cząsteczki stałe ?
Z filtrem bocznikowym Triple-R to bardzo proste !
Filtry bypass Triple-R umożliwiają głęboką filtrację w której olej musi przesączyć się przez 114 milimetrową warstwę filtracyjną. Dla porównania,standardowe filtry posiadają grubość ok 1-2 mm.
Dzięki temu, filtry bypass Triple-R nie są tylko zwykłymi filtrami oleju, ale urządzeniami do oczyszczenia oleju typu wielozadaniowego.
Niski przepływ i brak skoków ciśnienia w połączeniu z opatentowanym materiałem celulozowym powoduje, iż filtracja wkładami Triple-R jest niezwykle efektywna. Triple-R oferuje Państwu jeden wkład, który spełnia 3 funkcje: usuwa cząsteczki stałe, osady, żywice, wodę oraz produkty utleniania.
Budowa filtra:
Filtry są wykonywane ze specjalnego materiału (1) nawiniętego na rdzeń (2). Jego budowa pozwala
na wgłębną mikrofiltrację opartą na zasadzie osiowego przepływu cieczy – w kierunku z góry (3) na dół (4).
Zewnętrzna, kartonowa osłonka (5) uciskająca zwiększa gęstość wkładu.
Nieodkształcająca sie powłoka (6) chroni wkład u podstawy i uniemożliwia migrację cząsteczek stałych.
Dodatkowo, wszystkie wkłady wyposażone są w dwie taśmy (7) umożliwiające szybki i łatwe wyciągnięcie wkładu z filtra.
Po kilku tygodniach stosowania filtrów bypass zobaczą Państwo, iż przepracowany olej zaczyna wyglądać jak nowy.
Taki system pozawala spełnić najważniejsze warunki dla skutecznej filtracji: niskiego ciśnienia, niskiego przepływu i braku pulsacji ciśnienia i przepływu.
Bypass kontra tradycyjny filtr
Istnieją dwa główne powody, dlaczego bypass jest lepszy i wydajniejszy od zwykłego filtra.
1. Filtry bypass montuje się w bocznikowo, dzięki czemu takie czynniki jak wysokie ciśnienie, duża prędkość przepływu czy wahania przepływu i ciśnienia nie mają na niego wpływu.
Wydajność przy stałym i zmiennym przepływie
Można sobie wyobrazić, w jaki sposób duży przepływ i wysokie ciśnienie wpływają na tak cienki filtr. Nie da się ukryć, iż w praktyce wszelkiego rodzaju zabrudzenia a także cząsteczki wody są po prostu wypychane z filtra z powrotem do układu. Z tego też powodu, tradycyjne filtry nie są w stanie dokładnie oczyścić filtrowanej cieczy.
Zabrudzenie oleju
Zabrudzenia oleju nie da się uniknąć jest on bowiem integralną częścią każdego układu hydraulicznego. Nawet nowy olej jest brudny i zawiera zazwyczaj ponad 75 000 cząstek stałych o wielkości powyżej 5 mikronów na 100 ml płynu. Także Pompy, zawory, rury, węże, wymienniki ciepła oraz zbiorniki na olej są brudne mimo, że dopiero opuściły taśmę produkcyjną.
Zużycie przez ścieranie oraz erozja powodują dodatkowe skażenie oleju w związku ze stałym obiegiem zanieczyszczeń w systemie hydraulicznym przy wysokim ciśnieniu i dużej prędkości. Dodatkowo, olej jest zanieczyszczany przez cząsteczki brudu z otaczającego układ powietrza, które dostaje się przez odpowietrzniki zbiornika. Kondensacja spowodowana przez zmiany temperatury i wycieki z systemu chłodzenia powodują natomiast zanieczyszczenie oleju wodą. Połączenie cząsteczek metalu ( działających jak katalizatory ) wody i tlenu w stosunkowo wysokich temperaturach powoduje zwiększone i przyspieszone utlenianie oleju.
W tym skomplikowanym procesie utleniania, polimeryzacja powoduje powstanie lepkiej struktury molekularnej zwanej potocznie „szlamem”. Substancja ta ma ciemny kolor ( właśnie dlatego olej ciemnieje po czasie ) i pozostawia osad na wielu częściach układu hydraulicznego.
Ze względu na swoje mikroskopijne rozmiary cząsteczki te, nie są usuwane przez zwykłe filtry. Niestety ich lepka struktura oraz działania korozyjne mają bezpośredni wpływ na wydajność i niezawodność systemu hydraulicznego.