Technologia

Obwodowe oczyszczanie oleju

menzurka_z_olejem_triple-rDoświadczenie pokazuje, iż skuteczna filtracja oleju bezpośrednio przekłada się na oszczędności. Ale w jaki sposób usunąć z oleju wodę, osady oraz cząsteczki stałe ?

Z filtrem bocznikowym Triple-R to bardzo proste !

Filtry bypass Triple-R umożliwiają głęboką filtrację w której olej musi przesączyć się przez  114 milimetrową warstwę filtracyjną. Dla porównania,standardowe filtry posiadają grubość ok 1-2 mm.

Ponadto w filtrach Triple-R zastosowano specjalnie zaprojektowane włókna celulozy, które umożliwia wchłanianie zarówno wody, jak i pozostałości utleniania oleju.

Dzięki temu, filtry bypass Triple-R nie są tylko zwykłymi filtrami oleju, ale urządzeniami do oczyszczenia oleju typu wielozadaniowego.

Niski przepływ i brak skoków ciśnienia w połączeniu z opatentowanym materiałem celulozowym powoduje, iż filtracja wkładami Triple-R jest niezwykle efektywna. Triple-R oferuje Państwu jeden wkład, który spełnia 3 funkcje: usuwa cząsteczki stałe, osady, żywice, wodę oraz produkty utleniania.

Budowa filtra:

Filtry są wykonywane ze specjalnego materiału (1) nawiniętego na rdzeń (2).  Jego budowa pozwala
na wgłębną mikrofiltrację opartą na zasadzie osiowego przepływu cieczy – w kierunku z góry (3) na dół (4).
budowa_wk__adu_triple-r
Zewnętrzna, kartonowa osłonka (5) uciskająca zwiększa gęstość wkładu.

Nieodkształcająca sie powłoka (6) chroni wkład u podstawy i uniemożliwia migrację cząsteczek stałych.

Dodatkowo, wszystkie wkłady wyposażone są w dwie taśmy (7) umożliwiające szybki i łatwe wyciągnięcie wkładu z filtra.

Po kilku tygodniach stosowania filtrów bypass zobaczą Państwo, iż przepracowany olej zaczyna wyglądać jak nowy.

Najlepsze rezultaty uzyskuje się montując filtry w system ciągłego obiegu bocznikowego.
Taki system pozawala spełnić najważniejsze warunki dla skutecznej filtracji: niskiego ciśnienia, niskiego przepływu i braku pulsacji ciśnienia i przepływu.
 

tabelka_triple-r
Bypass kontra tradycyjny filtr

Istnieją dwa główne powody, dlaczego bypass jest lepszy i wydajniejszy od zwykłego filtra.

1. Filtry bypass montuje się w bocznikowo, dzięki czemu takie czynniki jak wysokie ciśnienie, duża prędkość przepływu czy wahania przepływu i ciśnienia nie mają na niego wpływu.

Wydajność przy stałym i zmiennym przepływie

wydajno_____triple-r
2. Medium filtracyjne w filtrze bypass wynosi 114 mm. To od 50 do 100 razy więcej niż w przypadku zwykłych filtrów, w których powłoka przez którą musi przepłynąć olej ma grubość średnio 1-2 mm.
pr__wnanie_bypass_do_zwyklego_filtra
Można sobie wyobrazić, w jaki sposób duży przepływ i wysokie ciśnienie wpływają na tak cienki filtr. Nie da się ukryć, iż w praktyce wszelkiego rodzaju zabrudzenia a także cząsteczki wody są po prostu wypychane z filtra z powrotem do układu. Z tego też powodu, tradycyjne filtry nie są w stanie dokładnie oczyścić filtrowanej cieczy.

Zabrudzenie oleju

Zabrudzenia oleju nie da się uniknąć jest on bowiem integralną częścią każdego układu hydraulicznego. Nawet nowy olej jest brudny i zawiera zazwyczaj ponad 75 000 cząstek stałych o wielkości powyżej 5 mikronów na 100 ml płynu. Także Pompy, zawory, rury, węże, wymienniki ciepła oraz zbiorniki na olej są brudne mimo, że dopiero opuściły taśmę produkcyjną.
czystosc_oleju_-_triple-r
Zużycie przez ścieranie oraz erozja powodują dodatkowe skażenie oleju w związku ze stałym obiegiem  zanieczyszczeń w systemie hydraulicznym przy wysokim ciśnieniu i dużej prędkości. Dodatkowo, olej jest zanieczyszczany przez cząsteczki brudu z otaczającego układ powietrza, które dostaje się przez odpowietrzniki zbiornika. Kondensacja spowodowana przez zmiany temperatury i wycieki z systemu chłodzenia powodują natomiast zanieczyszczenie oleju wodą. Połączenie cząsteczek metalu ( działających jak katalizatory ) wody i tlenu w stosunkowo wysokich temperaturach powoduje zwiększone i przyspieszone utlenianie oleju.
W tym skomplikowanym procesie utleniania, polimeryzacja powoduje powstanie lepkiej struktury molekularnej zwanej potocznie „szlamem”. Substancja ta ma ciemny kolor ( właśnie dlatego olej ciemnieje po czasie ) i pozostawia osad na wielu częściach układu hydraulicznego.

Ze względu na swoje mikroskopijne rozmiary cząsteczki te, nie są usuwane przez zwykłe filtry. Niestety ich lepka struktura oraz działania korozyjne mają bezpośredni wpływ na wydajność i niezawodność systemu hydraulicznego.

Firma Ad Moto przyjmuje zlecenia na wykonanie badań laboratoryjnych oleju, do czego serdecznie Państwa zachęcamy.

Badania wykonuje certyfikowane laboratorium.